Opleiding:
Permanente vorming :
Als psychologe binnen het Ondersteuningsnetwerk West-Brabant – Brussel ben ik betrokken bij de begeleiding van leerlingen die nood hebben aan extra ondersteuning. Deze functie vraagt om een nauwe samenwerking met scholen, ouders en collega-hulpverleners, met als doel het creëren van een gepaste leeromgeving op maat van elk kind.
Om me volledig onder te dompelen in het onderwijs stapte ik in een nieuw project als leerkracht in een middelbare school in Molenbeek. Deze school zet in op actieve pedagogie en streeft naar kwalitatief onderwijs met gelijke kansen voor alle leerlingen.
Als psychologe bij het PMS-centrum van Schaerbeek stond ik in voor de psychologische begeleiding van kinderen en jongeren, zowel op individueel als systemisch niveau. Dit hield onder meer observaties, gesprekken en multidisciplinair overleg in, met een focus op preventie en ondersteuning in de schoolloopbaan.
Instelling voor jonge kinderen met autisme en complexe problematieken.
In deze residentiële setting was de wisselwerking tussen de klinische praktijk en het theoretisch kader, een continue leerschool. Zo ben ik me meteen na mijn studies blijven verdiepen in de Lacaniaanse psychoanalyse, die in mijn klinisch werk als kompas fungeert.
Sinds 2011 tot op vandaag: coördinator in de vzw La soucoupe in Brussel die ruimte creëert voor kinderen die zich niet kunnen inschrijven in buitenschoolse activiteiten.
Recent heb ik samen met een collega een nieuwe tak opgericht binnen de vzw. Ouders zijn er welkom zonder afspraak om samen met hun kind te spelen en om zich op een laagdrempelige manier te kunnen richten tot psychologen met hun vragen of bezorgdheden.
Sinds 2022 tot op vandaag: Multipraktijk ‘t Ketje in Molenbeek. Ervaring met jonge kinderen, adolescenten en volwassenen.